zondag 18 september 2016

The shops, relax en een kleine Marco Pierre White op bezoek

Vanochtend lazen op onze blog de reactie van Mandy dat het trammetje van het state park waar we naar toe zouden gaan voor Max 6 mensen was. Vandaag zondag dus de kans groot dat er meerdere mensen naar het park gaan.  Het is ruim een uurtje rijden dus besloten we toch om dit dan maar niet te doen.

Ondanks de lucht redelijk betrokken was vanmorgen, namen Y en ik toch eerst nog even een duik in onze pool. Peace fam ging vandaag naar de outlet shops op de Vineland.


Toen we uit de pool kwamen zagen we dat de formule 1 race was afgelopen en ging er een klein apje richting Nederland naar Dennis.


Voordat we het wisten zaten we te face timen met Monique, Dennis en de kleine Mike.
Geweldig om ze weer te zien en toen Mike ons herkende zagen we zijn big smile.
Dat missen we toch wel.
Zij gaan vrijdag richting Turkije en we zijn benieuwd hoe hij het vliegen zal vinden.
Na nog wat te hebben gekletst spreken we af om donderdag nog even te facetimen.
Nadat Mike ons via de iPad een kus had gegeven werden we (vooral Rob maar dat zijn we van hem gewent ;-) wat emotioneel.

Wij gingen vandaag een tweede rondje Premium doen, waar we van de week niet aan toe kwamen.
Vroeg gegaan omdat we weten dat rond het middaguur de mensen met kleine kinderen komen en dan is het loei druk.
Het was vandaag drukkend warm dus we bleven zoveel mogelijk in de schaduw lopen.


Ik hou van opvallende kleuren en van ruitjes voor mijn golfkleding.
Bij Golfino zag ik een leuke blauwe golfbroek en na gepast te hebben, hoppa kopen je leeft maar een keer zei Y. Toen kwamen we langs Hilfinger voor kids.
Toch nog 2 leuke dingen gekocht voor Mike, en dat is echt het laatste anders moet er een koffer bij worden gekocht;-)
Direct daarna nog even naar de Edwin Watts golf shop.


Ik moest van Y mijn hoeden die ik thuis heb maar eens weggooien omdat ze echt op waren.
In de golfshop heb ik een mooie hoed gevonden, Y zei dat ie me stond dus gelijk meegenomen.
Eigenlijk was ik op zoek naar een Panama Jack. Bij thuiskomst nog even op het internet speuren en zagen we dat hier in Orlando zo' n shop zit, dus daar gaan we misschien morgen of anders van de week nog even langs.


De Sox spelen de laatste wedstrijd tegen de "evil Yankees", zo worden ze door de Sox fans genoemd.
The Yankees is een beetje te vergelijken met een PSV,  koopt alle spelers en leid niet op (sorry PSV fans). Het is de grootste sportclub op aarde, groter dan Man United of Real.
Overal ter wereld kun je hun kleding met het bekende NY logo kopen.
Als je als speler een contract krijgt bij de Yankees, dan mag je geen baard en/of snor en moet je haar kort, dat is al vanuit een oude traditie die heden ten dagen nog wordt gehanteerd.


De Peace familie zou vanavond voor het eten zorgen.
Ze hadden een eigen hamburger recept en rond 1700 uur arriveerde heer Peace Man als een kleine Marco Pierre White in de keuken (is god onder de koks en heeft de meeste 3* chefs opgeleid o.a. Ramsay)

We hoorde hem regelmatig assistentie vragen aan de Peace Woman die als een soort lady chef a la Angelique Scmeink (24 kitchen) braaf assisteerde.


Rond 1800 uur serveerde ze de eigen gemaakte burgers.
Het recept moest enigszins worden aangepast omdat niet alle ingrediënten voorradig waren bij de supermarkt.



Het was voortreffelijk en de salade die erbij was gemaakt eveneens.
De kleine Marco heeft het goed gedaan en zoals de grote Marco altijd zegt "keep it simple".

Morgen gaan we toch weer naar de Southern Dunes om te golfen.
We hebben ons zelf van de week te kort gedaan want in de golfshop vanmiddag zagen we een brochure met allemaal kortingen op golfbanen om te spelen en SD stond er ook bij.
Het ligt eraan hoe we ervan af komen anders rijden we daarna nog naar de Panama Jack store.
Peace family zien we de hele dag niet, die zitten t/m vuurwerk in Disney.
Dinsdag zijn er ook al plannen maar die verklappen we morgen.

Groeten Yvonne en Rob

11 opmerkingen:

  1. Rob geef niet hoor we kennen het probleem
    Het is hier niet anders als ze online is
    Maar weer een heerlijk dagje voor jullie en die hoed geweldig
    En wat hoorde jullie in de Yes Marco No Marco
    Gerrit vind die vent geweldig bij Masterchef
    Veel plezier op golfbaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch dat het je zo raakt als je jullie grote kleine vriend vrolijk ziet zijn aan de andere kant van de oceaan. En zo fijn dat dat gewoon kan. Leuke hoed. Die zou ook heel goed staan in samenwerking met een Cubaan. En heerlijk als je zo kunt aanschuiven bij een lekkere maaltijd. Veel plezier op SD.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snap ik helemaal hoor bij jullie kleine ventje, is alleen maar een heel goed teken!
    Heerlijk al die frisse kleuren gewoon doen wat je lekker zelf wil, kan jou het schelen wat een ander en van denkt of vind :)
    Handig van die Chef kok's in huis, ik zou er vaker gebruik van maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jullie hebben kunnen facetimen en dan kan ik mij voorstellen dat het even slikken is. Lekker zo'n keukenteam thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat fijn dat je tegenwoordig gewoon ff kan Skypen.
    Heerlijk toch dat je je kleine man weer hebt gezien.
    En ja als je m ziet mis je m nog meer!!! Het is ook een knappert ook..
    En weer een heerlijk dagje als jullie zo door gaan met shoppende moet je straks nog op pad voor een extra koffer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, wat een fijne dag, op het begin na dan, maar gelukkig heb je Captain America himself in tha house. En buiten spinnen vangen en in de vrije natuur uitzetten, kan die ook nog eens koken! (ik zou zeggen, HOUDEN DIE CAP!)

    Fijn dat jullie even hebben kunnen facetime met de kleine man. Dat deed vast goed. De techniek van tegenwoordig ook.

    Fijne dag vandaag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk even te face timen, maakt het allemaal wel wat leuker, net of je er echt even bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas niet zo veel tijd gehad om andere blogs te lezen. Ik haal het vanmorgen in.
    Ha,ha, ik ken dat emotionele van Maurice ook en dan zijn er nog niet eens kleinkinderen. Dat wordt wat.
    Door jullie verhalen over het golfen krijg ik haast zin om ook eens te gaan kijken wat er allemaal voor nodig is. Ik zou het best willen leren maar moet Maurice nog even mee krijgen. Ik krijg meer tijd in de weekenden want de laatst honkballende zoon stopt ook. Xander Bogaerts doet het trouwens goed bij de Red Soxs las ik. Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Extra fijn dat je nu via facetime even heel dichtbij kan zijn. Ook altijd goed om een chefkok erbij te hebben en de hoed staat inderdaad heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Extra fijn dat je nu via facetime even heel dichtbij kan zijn. Ook altijd goed om een chefkok erbij te hebben en de hoed staat inderdaad heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die hoed staat prima ! Edwin Watts kom ik ook graag (mijn laatste set zelfs gekocht daar). En de Peace Man heeft het prima gedaan, hahaha !!! Leuk omschreven !

    En tja, de NYY, ik vind het een indrukwekkend verhaal, ben in hun stadions geweest en in hun eigen NYY steakhouse ;-) ! Erg leuk allemaal !! Maar de historie vind ik niet te vergelijken met PSV (en ik ben geen PSV fan hoor); PSV heeft geen historie, en de NYY echt wel !

    BeantwoordenVerwijderen